26 Kasım 2011 Cumartesi

İtibar Dergisi Kasım 2011 sayısı, sıkı şiirlerle geldi

Uzun süredir, edebiyat dergilerinden uzak kalmış ve takip edemez olmuştum. Geçenlerde bir buluşma için vakit öldürme amacı ile girdiğim kitapçıda tesadüfen İtibar dergisine rastladım. Adını ilk defa duyuyordum. Künyesindeki ve içindeki yazarlara bakınca hemen aldım dergiyi. Hatta aşka gelip 10a yakın dergi alıp eve kendimi zor attım.

Çok sayıda edebiyat dergisi arasında bir çok derginin hevesli genç yazar/şair grupları tarafından çıkarılığı malumdur. Bazı dergilerin ise nispten usta kalemlere ev sahipliği yaptığı ve kalburüstü eserler yayınladığı, tabir caizse diğer dergilere yol gösterdiği vakidir.İtibar dergisinin bu anlamda yol gösterici bir dergi olmasını umuyorum.
Özellikle şiirlerin oldukça etkileyeci olduğunu belirtmek isterim.


Şiirlere gelince, Süleyman Çobanoğlu'nun Elcik isimli şiirli, arı duru dili ile dikkat çekiyor, ve şu dizelere bize Yunusça bir tad veriyor

Hiç ölmeyen o yalvaç,
O susamış,bahtiyar
Gölden döndük az evvel
Balığı türlü oynar


İbrahim Tenekeci, Bensiz Gittiğin Yerler isimli şiirinde ölümden ötelerden sesleniyor,

Akşamın annesi vardır babası
Belkide incecik arkadaşları,
Ölürsün o vakit, nasılsın olur
Ey kalbim, anladın mı?

Ahmet Muratla yapılan röportajın genç şairler/şiire henüz başlayanlarca mutlaka okunması gerektiğini düşünüyorum, Ahmet Murat şairlerimize musallat olan kibir illetine bulaşmadan hilm sahibi bir kalem olarak konuşuyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder