28 Kasım 2011 Pazartesi

Sıkı şiir demişken tam sırası, Osman Konuk

Osman konuk has şiir dediğimizde aklımıza gelen şairlerden, şu şiirini unutmak mümkün değil.


kirpiklerim tozlu, uzak ve arka ülkelerden geldim 
ağlamak girmemiş göz ormanlarından geçerken 
birikti bakışlarım bir çok erkeği birden ağlatacak kadar 
kapım hiç eskimedi kimseler girmezdi ki 
unuttum tüm çiçek adlarını ölüm türleri öğrenerek 
görsem de gürültüyle açmasını çiçeğin 
her gürültüde yeniden icad ettim sessizliği 
sıkıntım el örgüsü gerillalar emekliydi havalar uzun 
bir adama mavi intikamlar verdim 
kumaş aldım karşılığında 
bir leblebi atsam kalabalıklara 
üçüncü savaş çıkardı 
bunun için sık sık tahtadan bir tarih yapıyorum kendime 
kuzeyden gelen kavimleri tarihe almıyorum 
ayıp oluyor ama 
savaşlarda bazen ben de şike yapıyorum
kirpiklerim tozlu uzak ve arka ülkelerden geldim 
burada çalan davul bizim ordan duyulmaz o kadar uzak 
onaylanmadı tarihim kirpiklerim ondan ıslak 
ödül istemem acıma acı çekin lütfen siz de 
yüzüme bakmayın utandırmayın susmayın öyle 
çukulata da istemem

Osman Konuk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder